-

hej hej! har haft så mycket nu sista veckan! därför jag ej skrivit! men nu är det lov så kan hända att det blir mycket eller lite. jag orkar inte skriva ner allt vad som har hänt sista dagarna just nu men än att balen var super lyckad och efter festen med! spexet var as roligt och en underbar sista dag med klassen!

Jag fick som sagt ett kommentar av en tjej som heter sara! hon vill att jag ska berätta lite om min töjning eller hur man nu gör :D som sagt, om du ska börja töja så måste du börja med en lite, jag började med en som var 3 mm det är kanske lite för stort men funkar! du kan även gå till en studio som kan hjälpa dig! man kan inte börja töja med en tunnel som det kallas, som jag har i nu. där man ser igenom utom måste börja med en spiral. den är liten och blir störe och störe på smyket! en smyke kostar ungefär 70-100 kr. det för ont att börja och kan alltid göra när man håller på! det du ska tänka på varje gång du töjer störe är att ta varmt vatten och sen baby olja eller oliv olja på smyket då går det lättare och gör inte lika ont, sen att du inte töjer för snabbt! det jag menar då är att du inte töjer från en 3mm till 7mm för du kan det ta stopp och håller blir hårt, töjningen kan ej förminskas eller töjas störe ( det går nog att töja störe men gör jätte ont, jag har råkat göra det på ett av mina öron! ) jag töjer alltid 2 mm i taget!
hoppas du fått svar på det du ville :D

Kommentarer
Postat av: Sara K

Gud förlåt om jag är trög men man gör det alltså själv?! Haha, jag har alltid trott att man går till en studio och trixar lite :D Men okej.. så du menar att man bara köper en sån här http://www.wintenshop.se/afbutik/images/OEH%20026,%204%20mm,%2090%20kr,%206mm%20100%20kr.JPG - och sen.. finns dom i olika tjocklekar eller har man en som man liksom drar igenom längre och längre mot den tjockare delen tills det blir så uttöjt man vill ha det? Eller är jag helt ute och cyklar? Haha :D Jättetacksam för svar! Det är så galet snyggt (a)

2010-06-12 @ 20:12:31
Postat av: josefin

haha det är lungt :) japp ja gör det själv för annars kostar det pengar och är så lätt att göra! kan tyvärr inte se bilden..du köper i den storleken du vill ha, t ex 3mm sen så töjer du med den, och när du haft den ett tag så det läkt kan du töja större och då köper du en ny spiral i en anna storlek och när du är nöjd med den storleken du vill ha så kan du ta en tunnel. så här ser dom ut som ja börjar töja med http://www.barbarella.se/Image?imageName=products/1258120765912DSS%20copy.jpg&width=250&height=251

2010-06-12 @ 23:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0